21 Oct

Vegan na cestách, díl první: Túra

Cestovat se dá různými způsoby, proto se zaměřím na každý způsob zvlášť. V prvním díle začnu tím, který je pro vegany nejsvízelnější – cestování s batohem na zádech mimo civilizaci. V tomto případě hodně záleží na tom, kolik si toho zabalíte, protože vše pak ponesete na svých zádech. při stoupání na Lysou Horu, tak pocítíte každý gram, který na zádech nesete a říkáte si, jestli bylo nutné brát to a to. Jasně, že bylo, protože vegan se po výstupu na Lysou horu moc v místní restauraci nenají a musí se proto spolehnout hlavně na své zásoby.

Naše batohy pokaždé vážily tak 18-19 kg a to už se pronese. Začali jsme tedy uvažovat, jak s jídlem co nejefektivněji naložit, abychom se tak nenadřeli.

Zde jsou moje ověřené tipy:

Co zabalit s sebou?

  • Sušené ovoce (datle, rozinky, meruňky…) – doporučuji vše dehydrované. Pitný režim si zajistíte u studánky nebo v restauraci
  • Uzené tofu a uzený nebo marinovaný tempeh – vydrží pár dní mimo lednici bez újmy a není potřeba jej dochucovat
  • Ořechy – nejlépe vlašské, protože jsou lokální plodinou za rozumný peníz
  • Sušené rostlinné mléko
  • Proteiny v prášku – konopný, hrachový, sojový, rýžový
  • Pečené nebo smažené karbanátky – pokud je uděláte pevné, není potřeba je komplikovaně balit a vydrží vám několik dní
  • Sušenky vlastní nebo koupené – pokud budete mít před odjezdem trochu času navíc, doporučuji vyrobit vlastní sušenky,  v terénu jsou pak vhodnou a rychlou snídaní bez zbytečných zdlouhavých příprav. Já dělám například pohankové, recept najdete zde
  • Energetické tyčinky – dobré jsou Bombus nebo Lifefood, spolehlivě vás na čas zasytí.

Co si raději nebrat:

  • Banány – pokud se je nechystáte sníst hned cestou ve vlaku, nedoporučuji kvůli pomačkání.
  • Avokádo – to samé jako banány, i tvrdší avokádo se v batohu pomačká a vytvoří se hnědé fleky.
  • Luštěniny v konzervě – zbytečně se ponesete s konzervou. V lese pak musíte ještě po sobě uklidit a nést odpad do kontejneru nejbližší vesnice, to znamená, že prázdné konzervy ponesete klidně celý den, nebo dva…
  • Cokoliv ve vodě, jako např. olivy – zbytečná váha navíc –  Vodu stejně vylijete, pít se moc nedá.
  • Bílé tofu – rychle se kazí a potřebuje dochutit.
  • Větší množství čerstvého ovoce – těžké, náchylné na pomačkání.

 

Doporučuji svačinu každé 2 až 3 hodiny, než velké jídlo 3x denně, ať vám po cestě není těžko. Budu ráda, když se podělíte o vaše zkušenosti z cestování 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *