04 Nov

Boršč

vegan boršč

Ideální jídlo z kořenové zeleniny pro období podzim-zima. Boršč patří mezi jídla, která jsou nejchutnější druhý den.

Ingredience:

2-3 malé řepy
1/2 kg brambor
Cibule
2 mrkve
200 g zelí (použila jsem část hlávkového zelí a část kysaného)
Kousek celeru nebo petržele
Rajský protlak
Würtzl bujón
Řepkový olej
Jogurt, např. Sojade
Bobkový list
Hřebíček
Nové koření
Paprika
Sůl

Ve velkém hrnci orestujeme cibuli, přidáme na kostičky nakrájené brambory, na nudličky nakrájené zelí a všechnu kořenovou zeleninu. Pokud chceme do boršče použít i kysané zelí, přidáme ho až na konci varu. Zeleninu necháme v hrnci chvilku osmahnout, zasypeme lžičkou papriky a necháme chvíli restovat.

Zeleninu zalijeme vodou, aby byla ponořená, přidáme 1-2 bobkové listy, hřebíček, nové koření, Würtzl bujón a necháme pod pokličkou vařit do změknutí asi 20 minut. Nakonec přidáme kysané zelí, rajčatový protlak, případně dosolíme. Podáváme s kopečkem sojového jogurtu a můžeme nazdobit koprem. K boršči se hodí tmavý žitný chléb.

Dobrou chuť!

Share

One thought on “Boršč

  1. Pingback: Veganem na zkoušku, 2. týden - Zdravý Vegan

Leave a Reply

Your email address will not be published.